Tisdag

Haft världens mysdag! Klev upp klockan 09.30 och la mig framför tvn, såg A princess diary 1 & 2. Sen gick jag långpromenad med Trolle i spö-snö, vi gick över isen, där han fick springa löst, och sen upp på hawaii-udden, upp till dollar stores parkering, över bron, förbi frasses, och hem igen. Jätte mysigt, ungefär 4 km lång promenad, där han fick springa löst nästan majoriteten av tiden. Han älskar det, när man kommer till shell från oss, så börjar han dra och gnälla, för då vet han vart vi är på väg. Mjum jum, Trolle är den bästa hunden som man kan ha <3 !

Sen lagade jag mat, Alexander kom hem och vi åt tillsammans, sen gick vi till Lids där vi skulle på kurs i förenings hållning för Tanne hästförening där jag jobbar som ordförande. Mycket givande kurs, mycket intressant.
Även om vi i styrelsen har lite svårt för att hålla oss seriösa så tyckte jag att vi skötte oss ganska bra!

Nu är jag hemma och fylld av motivation till att göra allt jag kan för att göra ett sånt bra jobb i Tanne hästförening som jag kan! Det är så himla roligt att få vara med och medverka och göra något!!

Tränat Trolle lite nu också ikväll, snart kan han gå slalom mellan mina ben jätte fort, han har börjat fatta att han ska gå mellan benen då jag tar ett stort kliv. Dock så vill han inte göra det om jag inte har godis, så jag behöver tips på hur jag ska göra för att "avvänja" honom från godiset? :)
Nu kan Trolle följande trix:
  • Rulla runt
  • Spela död
  • Hoppa upp i famnen
  • Kramas

Så himla roligt med honom som älskar att lära sig, och man märker hur han verkligen funderar på vad jag ber honom om, och så fort han kan det, så blir han helt tokig då jag bara sitter och håller i en godis, så han gör alla trix som han kan!
Roligast är ändå då man ber honom om att rulla runt, och han är så exalterad att han kastar sig som en stuntman på rygg och rullar runt. Ser så roligt ut, men han är så söt <3

Nu ligger jag under täcket i soffan igen, och ser på 112 på liv och död. Kan verkligen tipsa om det programmet, älskar det av anledningen att man får se räddningstjänstens jobb och se deras vardag.

Nä, nu ska jag koncentrera mig på programmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0